Wady i zalety studiowania w Warszawie

Warszawa jest specyficznym miejscem. Jest to największe miasto w Polsce, zarówno pod względem powierzchni jak i liczby ludności. Myślę, że każdy zdaje sobie sprawę z tego, że mieszkanie w takim mieście ma sporo zalet. Jednak jak zawsze, jest też dużo wad wynikających z takiej sytuacji.





Zalety studiowania w Warszawie:

  • jest to miasto wielu możliwości,
W tym mieście dużo łatwo jest znaleźć pracę (choćby dorywczą). Ułatwiony jest też dostęp do miejsc gdzie możemy się rozwijać: mnóstwo szkół językowych, szkoleń, szkół przeróżnych rodzajów tańca a korepetycję możesz tutaj znaleźć z każdego istniejącego przedmiotu i na każdym poziomie
  • duża liczba uniwersytetów, uczelni,
W Warszawie jest ich naprawdę dużo. Znajdziecie tu szeroką ofertę kierunków, które często nie są dostępne w innych miejscowościach.
  • bardzo dobrze rozwinięta sieć komunikacyjna,
Jest to jedyne miasto w Polsce, w którym znajduję się metro. Do tego na każdym kroku są przystanki autobusowe lub tramwajowe. To wszystko sprawia, że dojazd na uczelnie nie trwa całą wieczność.



  • są tutaj jedne z najlepszych uczelni w Polsce,
Według rankingu jednymi z najlepszych uczelni w Polsce są: Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska oraz Szkoła Główna Handlowa(SGH). Te uczelnie znajdują się właśnie w Warszawie. 
  • duże zarobki w Warszawie,
Po studiach przyjdzie czas na pracę, o którą w Warszawie nierzadko jest łatwiej, niż w innych miastach. Dodatkowo zarobki osoby, która pracuję w tym mieście często są wyższe niż osób pracujących w innych miastach a i możliwości zmiany pracy lub awansu również nie są takie same.




Wady studiowania w Warszawie:
  • wszędzie jest daleko,
Warszawa jest tak dużym miastem, że fakt komunikacja miejska skraca czas drogi ale mimo to nadal często na uczelnie się jeździ po 40,50 minut w jedną stronę.
  • ludzie żyją szybko,
Tutaj każdy cały czas się spieszy, gdzieś biegnie. Często łapie się na tym, że biegnę nawet jak mi się nie spieszy, jak mam dużo czasu. 
  • "Typowi warszawiacy"
Osobiście nie spotkałam się z taką grupą osób, ale wiem, że oni są. To sposoby, które na każdym kroku pokazują, że są z Warszawy i że w związku z tym są od Ciebie lepsi, co próbują udowodnić każdym kroku. 



Jak widzisz, znalazłam więcej zalet niż wad. To dziwne bo sama nie lubię Warszawy. Dopóki tu nie mieszkałam bardzo lubiłam przyjeżdżać tu na kilka dni. Jednak po przeprowadzce zmieniłam zdanie, mimo to liczę, że jeszcze się do niej przekonam i cieszę się, że tu studiuję. 

A Ty lubisz Warszawę? Chciałbyś tu studiować? 

Miłego dnia :) 

Komentarze

  1. Hm bardzo ciekawy post. Sama zastanawiam się jeszcze pomiędzy Krakowem a Warszawa. Zobaczymy jak to wyjdzie

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak naprawdę dopiero zaczęłam myśleć nad innym miastem a teraz już trochę za późno.. także dobrze się zastanów :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Studiowalam w Warszawie w latach 2012 -2014 na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Bardzo mile wspominam te 2 lata. Z praca nie bylo problemu i podobal mi sie taki styl życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie wielu osobom się tutaj podoba i mam nadzieję, że niedługo również będę w tym gronie bo zdaje sobie z tego sprawę, że warszawa to ogromne możliwości :) Pozdrawiam

      Usuń



  3. Hej bardzo ciekawie pisany blog, widac, ze robisz to z pasja. A post bardzo fajnie sie czyta. Jesli zamierzasz kiedys przejsc na profesjonalne blogowanie i potrzebowal bys adres pod firme to zapraszam do nas. Wirtualny adres katowice to miejsce gdzie mozesz prowadzic wlasna dzialalnosc pod naszym adresem. Obczaj i jak sie spodoba dolacz do nas:


    Wirtualne Adres Katowice

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama zastanawiam się nad wyjazdem do Warszawy, aby móc się tam uczyć. I chyba mimo tych wad, z których zdaję sobie sprawę i tak tam wyląduję.
    Miło, że dzielisz się takimi rzeczami, na pewno są bardzo przydatne :)
    Pozdrawiam
    http://gloryhaul.blogspot.com/
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie Cie rozumiem, ja pomimo tych wad, cały czas tu jestem i wiąże przyszłość właśnie z tym miastem. Jest jakie jest ale to przede wszystkim ogromna szansa rozwoju. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. byłam w Warszawie tylko raz ale bardzo ją polubiłam, rzeczywiście jest to specyficzne miejsce ale w dobrym znaczeniu ;) http://thesandie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zanim się do niej przeprowadziłam byłam w niej zakochana :)Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jejku już niedługo przyjdzie na mnie czas aż będę musiała podjąć decyzje co robić ze swoim życiem po maturze…o maaatko

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Trochę zazdroszczę :) Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

      Usuń
  8. osobiście nie przepadam za tym miastem..
    a co do szybkiego tempa życia, no to niestety norma w dzisiejszych czasach.. zwłaszcza w dużych miastach ;(
    msflowless.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, mam tak samo. Wydaje mi się, że mimo to w Warszawie jest te tempo jest szybsze w porównaniu do innych nawet tych dużych miast w Polsce

      Usuń
  9. Warszawa to piękne miejsce, sama zastanawiam się nad studiowaniem tam :) Lubię duże miasta i wielkomiejski szum, więc myślę, że to miejsce idealne dla mnie.

    A post- bardzo ciekawy :D
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób to lubi, przynajmniej zawsze się coś dzieję i trudno tu o nudę :) Ja to w pełni rozumiem tylko po prostu to nie do końca dla mnie :)

      Usuń
  10. Ja jako studentka w Warszawie przyznaję czas leci tutaj bardzo szybko :) Pozdrawiam https://urozmaiconastrategia.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak..taki "urok" tego miasta :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Jako rodowita Warszawianka i studentka tegoż miasta wyrażę swoją opinię :D

    Miasto to ma swój urok, dużo się dzieje, a nocą... jest przepiękna... :)
    Mimo to lubię wyjeżdżać do innych miast czy miasteczek.

    O pracę fakt, nie jest trudno. Uczelnie też są dość renomowane.
    Tutaj można łatwo rozwinąć swoje skrzydła by ewentualnie w przyszłości opuścić to miasto.

    Moje plany to zamieszkać na obrzeżach miasta, by mieć dość blisko do pracy, ale nieco w spokojniejszym zakątku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w 100% :) A co do Twoich planów to powiem szczerze, że też o tym myślę. Dlatego też mam nadzieję, że czasem się do niego przyzwyczaję bo raczej planuję swoją przyszłość z tym właśnie miastem :)

      Usuń
  12. W warszawie byłem wiele razy. Studiowałem we Wrocławiu i cieszę się z takiego wyboru. Warszawa mimo wszystko wydawała mi się mało przyjazna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wydaję mi się, że taka po prostu jest... Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Warszawa jest miastem za ktorym specjalnie nie przepadam...i tak jak piszesz wadą tego miasta są TYPOWI WARSZAWIACY, nawet moi znajomi stali sie dziwni przez zamieszkanie tam...wieczne zwracanie uwagi typu 'a u nas w warszawie robi sie tak i tak..' koszmaaar!


    http://angelaendzel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię Warszawy. Po roku studiów zrezygnowałam (przez kierunek a nie miasto ;D). Na uczelnię dojeżdżałam prawie godzinę, na "typowych Warszawiaków" zdążyłam trafić. Masakra :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja osobiście uwielbiam ludzi z Warszawy- mają pasję i życiowe cele. Nie to, co te nieudaczniki ze wsi... Oczywiście mówię tu o większośći, nie wyjatkach. Sama mieszkam na wsi wiem jak tam jest w szkolach a z Warszawy znam sporo ludzi i jestem pełna podziwu. Na typowych warszawiaków nigdy nie trafilam i wydaje mi sie ze to tylko telewizyjna abstrakcja :) Sama Warszawą jestem zachwycona i wybieram się tam do szkoły średniej :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja siostra uczyła się w Warszawie i tam teraz pracuje. Odradza mi to. Planowałam pójść na studia do naszej stolicy, ale jednak pójdę do Lublina. Mam do niego niedaleko i na pewno bardziej mi się spodoba. Są tam bardzo dobre uczelnie i życie nie jest tak drogie. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie w Warszawie najbardziej zdziwiło mnie to, że każdy się spieszy. Ale myślę, że to typowe dla każdej stolicy, czy większego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisane.

    OdpowiedzUsuń
  19. Akurat moje dzieci są jeszcze za młode na studia, ale może w przyszłości będą również studentami. Ja jestem zdania, że na ten moment chcę wysłać je na dodatkowy angielski właśnie w Warszawie. Fajnie, że na mapce https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/mazowieckie/warszawa bez najmniejszego problemu mogę znaleźć placówkę która będzie mi odpowiadała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Warszawa to duże miasto i mnóstwo możliwości. Uczelni też nie brakuje, wydaje mi się, że każdy znajdzie odpowiedni kierunek dla siebie. Każdy kto chce studiować.

    OdpowiedzUsuń
  21. Każde duże miasto ma wiele możliwości ;) ja na początku trafiając do Warszawy nie mogłem się w niej odnaleźć ale każdy dzień spędzony w stolicy coraz bardziej mnie do niej przekonywał ;) Cenka.pl pozdrawia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty