Rady dla osób rozpoczynających studia

Jutro na większości uczelniach rozpoczyna się rok akademicki a tym samym pierwsze zajęcia. Dokładanie rok temu to ja rozpoczynałam swoje studia. Pamiętam jakie towarzyszyły mi obawy i jak trudno było mi odnaleźć się w nowej sytuacji. 
Jeśli właśnie zaczynasz swoje studia to mam dla Ciebie kilka rad jak nie zwariować i ułatwić sobie choć trochę studiowanie. 



1.Integruj się

Twoja grupa proponuję spotkanie integracyjne a Ty stresujesz się lub poprostu nie chcesz tam iść? Zapewniam, że łatwiej Ci będzie zacząć studia jeśli będziesz znał chociaż kilka osób. Z czasem więzi się zacieśnią, porobią się tak zwane grupki i będzie Ci trudniej do nich dołączyć.

2.Poznawaj nowych ludzi na każdym kroku

Zaczynają się zajęcia a Ty siedzisz pośród obcych osób? Przedstaw się, zacznij rozmowę. Ja tak poznałam wiele osób z różnych środowisk, z którymi utrzymuję kontakt do dziś.

3.Pomagaj innym

Ty pomożesz komuś to następnym razem jest duża szansa, że ktoś pomoże Tobie. Na studiach często będziesz potrzebował czyjejś pomocy, czasem w postaci informacji czy w zrozumieniu jakiegoś zagadnienia.

4.Pozyskuj informacje

Rozmawiaj z osobami starszymi, które są na Twoim kierunku. Często mają informacje o egzaminach, materiałach do nauki czy profesorach, które mogą okazywać się zbawienne.

5.Staraj się być systematyczny

Bądź na bieżąco z materiałem. Ze swojego doświadczenia wiem, że trudno jest ogarnąć cały semestr w kilka dni :) 


6.Nie bój się pytać gdy czegoś nie rozumiesz

Profesor tłumaczy na zajęciach a Ty nic nie rozumiesz? Pytaj. Jak nie chcesz przy wszystkich to po zajęciach poproś o wytłumaczenie. To naprawdę wiele ułatwia. 

Jednym słowem: Studia to nie tylko nauka
Baw się, integruj, ponieważ czasami sama nauka może nie wystarczyć :) 

Komentarze

  1. Mi jeszcze daleko do studiowania, ale razy świetne!
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie tak zaczynałam studiować i zgadzam się w 100%. Bardzo pomocne!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Również pozdrawiam :) na pewno zajrzę :)

      Usuń
  3. Mnie samą niedługo czekają studia, więc przyda mi się ten post! Dziękuje :D
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie rady to oczywiście, że się przydadzą. Oby się tylko na wymarzone studia dostać. mój brat będzie zdawał w czerwcu maturę, wiadomo przesunięta jest. A po niej wymyślił sobie https://www.ssw-sopot.pl/Logistyka/ w Sopocie. W sumie taki kierunek na czasie, oby mu się udało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Początki bywają ciężkie. Ale jeśli trafimy na naprawdę dobrą uczelnię, będziemy mieć na roku fajnych ludzi to te pierwsze miesiące będziemy też dobrze wspominać. Tylko jak wybiera się kierunek to pamiętajcie by był w zakresie waszych zainteresowań. Mój brat idzie na http://www.wseiz.pl/pl/studia/wydzial-zarzadzania/zarzadzanie-i-inzynieria-produkcji/studia-ii-stopnia-zarzadzanie/zarzazanie-transportem-i-logistyka . Kontynuacja studiów inżynierskich.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty