5 czynników negatywnie wpływające na Twoją pewność siebie

Masz problemy z pewnością siebie? Przeszkadza Ci to, że czujesz się niepewnie w wielu sytuacjach? Masz kilka sposobów żeby to zmienić. 



Możesz spróbować wyćwiczyć swoją pewność siebie, poszerzyć swoją strefę komfortu, o czym niedawno pisałam ( http://pchelapogodzinach.blogspot.com/2016/10/pewnosc-siebie-sposoby-na-jej-cwiczenie.html ).

Możesz też zastanowić się czy przypadkiem nie powinieneś zmienić czegoś w swoim życiu. Może coś wywołuje u Ciebie tą niewiarę siebie. 



5 czynników, które mogą negatywnie wpłynąć na Twoją pewność siebie:
  • otaczający ludzie,
Tak było w moim przypadku. Kiedyś przyjaźniłam się z osobami, przy których  czułam się gorsza. Gdy odnosiłam sukcesy słyszałam "Tym razem Ci się udało. Miałaś farta." Kiedy ja naprawdę dzieżko na to pracowałam. Nie czułam tego jak ciągną mnie w dół, jak krytykują moje zachowania typu wyjazd do Warszawy czy zakupy. Często narzucali mi swoje zdanie, a ja myślałam, że chcą dla mnie dobrze, w końcu się przyjaźnimy nie? Dopiero po tym jak się od nich odcięłam zauważyłam to wszystko.
  • brak zainteresowań, hobby,
Zainteresowania sprawiają, ze robimy się ciekawi, interesujący w oczach innych. Dzięki nim się nie nudzimy i rozwijamy swoje pasje. To sprawia, że czujemy się lepiej z samym sobą.


  • brak ruchu,
Na pewność siebie wpływa też nasz wygląd. Jeśli czujemy się dobrze w swoim ciele, jesteśmy z niego zadowoleni to łatwiej nam być pewnym siebie. Dodatkowo sport wywołuję pozytywne endorfiny.
  • porównywanie się do innych,
Musimy zdawać sobie sprawę, że zawsze znajdzie się ktoś kto jest od nas z czegoś lepszy. Należy skupić się na własnym rozwoju, życiu a nie tracić czas na porównywanie.



Mam nadzieję, że tym postem zainspirowałam Cie do zastanowienia się nad swoją pewnością siebie. Ja cały czas walczę o akceptację siebie w 100% ale wiem, że ta walka nie idzie na marne.

Miłego dnia :)

Komentarze

  1. Zgadzam się w 100% co do postu! Ja nie jestem pewna siebie, ale próbują to zmienić, chodź często wychodzi mi to na złe.
    ania grabowska blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo cały czas mam problem z pewnością siebie ale warto z tym walczyć :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Każdy z nas jest wyjątkowy, każdy ma sobie coś dobrego, jest w czymś dobry, nie ma sensu porównywać się do kogoś innego. Jeśli chodzi o otaczających nas ludzi to oni też mają wpływ na naszą pewność siebie, samopoczucie, bo gdy wokoło nas są ludzie wiecznie narzekający, czepiający się, bez uśmiechu na twarzy, którzy mało rozmawiają to nam po prostu psuje samopoczucie, a jeśli wokoło są osoby które są wesołe, śmieją się, rozmawiają dużo, można z nimi spędzić miło czas to od razu jest lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, bardzo ważne jest żeby to wszystko wiedzieć :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Czasami wystarczy tylko zmienić otoczenie, by poczuć się docenianym :) Najlepiej jest jednak iść swoją drogą i nie zważać na opinie innych.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, negatywne osoby w naszym otoczeniu mają bardzo zły wpływ na nasza pewność siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. otoczenie w jakim się znajdujemy i ludzie których spotykamy mają bardzo duży wpływ na to kim jesteśmy i w jaki sposób postrzegamy świat. Każdy z nas musi nad tym pracować indywidualnie i motywować się w pozytywny sposób aby to odczuć ;) Cenka.pl pozdrawia.

      Usuń
  5. Toksyczny partner lub przyjaciółka także może być powodem spadku naszej pewności siebie, zwłaszcza jeżeli całą uwagę skupiają tylko na sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ludzie potrafią wyrządzić sobie nawzajem wiele złego..Ważne jest aby w odpowiednim momencie otrząsnąć się i uwolnić :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Post mega! Naprawdę jestem pod wrażeniem bo wszystko co napisałaś opisywalo stara mnie.. Na szczęście, ten etap mam już za sobą, ale wiem, że czasem.ciężko jest wygrać z brakiem pewności siebie. Mam nadzieję, że ludzie przeczytają Twój tekst, i wezmą do siebie Twoje słowa. Może naprawdę komuś pomożesz ;)
    Pozdrawiam,
    Eff :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi sie ze większość osob w tych czasach ma niską samoocenę. Masz racje przede wszystkim mają na to wpływ osoby z jakimi przebywamy. Ja mimo tego ze nie czuje sie najpewniej bo ciągle porównuje sie do innych i widzę jak wyglądam to otaczam sie wspaniałymi ludźmi którzy mega mnie wspierają.

    https://majssworld.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. zgadzam się z każdym punktem! Też miałam kłopot z 'przyjaciółmi' ale brzydko mówiąc : kopnęłam ich w dupe i żyje mi się o dużo lepiej!
    s-busz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Albo widzę 4 czynniki albo oślepłam :O
    Zgadzam się z Tobą w 100% - jak człowiek się zamyka w sobie i nie ma pasji, ani się nie rusza, to po prostu się alienuje i jego pewność siebie drastycznie może spaść :)
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tym, co wymieniłaś. :) Towarzystwo ma na nas bardzo duży wpływ i świetnie, że odcięłaś się od toksycznych znajomych. Ruch wyzwala też endorfiny, to też pozytywnie na nas wpływa. :) No i hobby, uważam, że to podstawa, żeby czuć się dobrze. Wtedy jest do czego uciec, jak ma się gorszy humor, i można tym zaimponować innym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś miałam niską samoocenę, co spowodowane było głównie ludźmi mnie otaczającymi. Uważam, że byli toksyczni. Komentowali wszystko, co związane było ze mną, każdą moją pasję, nowe ubranie, a wiadomo, to bardzo człowieka zniechęca. Gdy coś robi, gdy kupi coś nowego, a ktoś zacznie się śmiać i pytać, co to w ogóle ma być. Kluczem jest otaczanie się dobrymi ludźmi. Pasja pomaga nam podbudować samego siebie, dążymy wtedy do celów i wiemy, że stajemy się lepsi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty