Wynajem mieszkania/pokoju w Warszawie

Szukanie mieszkania w Warszawie nie należy do najprostszych. Mam dla Ciebie kilka rad i wskazówek jak sobie ułatwić i przyspieszyć ten proces.



Zacznij od zastanowienia się w jakiej lokalizacji oraz w jakiej cenie szukasz mieszkania(pokoju). Przemyśl, z której dzielnicy warszawy będziesz miał dogodny szlak komunikacyjny do miejsc, w których często przebywasz(uczelnia, praca). 
Cena w dużej mierze zależy właśnie od lokalizacji, im bliżej centrum tym drożej. Określ granice ceny, której nie możesz przekroczyć. Pamiętaj, ceny w Warszawie do najniższych nie należą (sam pokój w dobrej lokalizacji, blisko centrum to koszt około 850 zł bez opłat). 




Kiedy najlepiej zacząć poszukiwania?

Odradzam szukania mieszkania w okolicach końcówki września. Wtedy ceny idą w górę (w tym czasie studenci muszą szybko znaleźć mieszkanie stąd te wygórowane ceny). Polecam zaczęcie poszukiwań zaraz po zakończeniu roku akademickiego, kiedy spora część studentów opuszcza swoje dotychczasowe mieszkania. 

Jak szukać?

Ja preferuję szukanie głównie przez internet. Polecam strony takie jak:

Dodatkowo super opcją są też grupy na Facebooku typu "Mieszkanie Warszawa" i tym podobne. Znajdziecie ich całą masę z naprawdę ciekawymi ofertami. 

Agencje nieruchomości

Osobiście nie jestem przekonana do tego typu poszukiwań. Rok temu gdy szukałam mieszkania, zapłaciłam pewnej agencji a ta znajdywała oferty dla mnie i "umawiała" mnie na spotkania. Okazało się, że właściciel mieszkania z pierwszej oferty od tej agencji nawet nie wiedział, że poleca go agencja, która najwyraźniej znalazła te ogłoszenie w gazecie. Po dotarciu na wskazany przez agencje drugi adres okazało się, że właściciel jest nieosiągalny więc do tego spotkania nawet nie doszło. 
Natomiast wiem, ze istnieje wiele sprawdzonych i rzetelnych agencji, które znacznie ułatwiają poszukiwania. Jednak polecam przed zapłaceniem dokładnie sprawdzić opinię na temat danej agencji.




Gdy już znajdziesz mieszkanie(pokój), które Cie zainteresowało, umów się na spotkanie.
Polecam na wszelki wypadek wziąć ze sobą pieniądze na zaliczkę(w przypadku gdy jest to okres wakacji). Wiadomo, że wynajem mieszkania wymaga zastanowienia się i przemyślenia sprawy jednak musisz mieć na uwadze to, ze po ktoś kto przyjdzie po Tobie może wpłacić zaliczkę a wtedy nawet umowy słowne mogą stracić wartość. Oczywiście polecam na takie spotkanie zabrać kogoś starszego, kto wie jakie pytania należy zadać właścicielowi tak aby wszystko było jasne i ma chociaż minimalne doświadczenie w wynajmowaniu mieszkania. 

Mam nadzieje, że moje wskazówki okażą się przydatne. Powodzenia w poszukiwaniach.

Miłego dnia 

Komentarze

  1. Hejka Kochana!

    W wakacje właśnie szukaliśmy dla mojego chłopaka pokoju. Oj... było z tym wiele problemów. Twoje porady są bardzo trafne, gdybym tylko wcześniej trafiła tutaj... Sama bym nie musiała czasu tracić na ogarnianie tego!

    Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga i życzę miłego wieczorku!

    Zapraszam Cię również do mnie:
    -> Blog: "Drobnostek świat" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! :) Też uważam, że szukanie mieszkania to nie taka prosta sprawa. Mam nadzieję, że moje rady okażą się pomocne :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Oj pamiętam moje przygody z szukaniem mieszkania jedno jest pewne potrzeba dużo szczęścia ;) Pozdrawiam https://urozmaiconastrategia.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybacz, ale nie przedstawiłaś niczego odkrywczego. To o czym napisałaś wiedzą wszyscy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię :) Ja szukając swojego pierwszego mieszkania nie miałam informacji o agencjach nieruchomości, nie znałam też grup z Facebooka a mieszkania szukałam wyłącznie na olx, również nie byłam przygotowana na zapłacenie zaliczki na pierwszym spotkaniu także wydawało mi się, że nie każdy o tym wie :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wszystko ładnie i pięknie, ale szukając prywatnych ofert mieszkaniowych na wspomnianych serwisach, jaką masz pewność, że osoba prezentująca mieszkanie jest jego właścicielem lub ma stosowne upoważnienia? Sam wynajmuję własne mieszkanie i jak do tej pory nikt z potencjalnych najemców nie prosił o wypis z księgi wieczystej i/lub o upoważnienie właściciela (do czego ma pełne prawo).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma Pan rację, o tym fakcie nie pomyślałam ani przy wynajmowaniu mieszkania ani przy pisaniu tego posta a to bardzo ważny punkt. Dziękuję za zwrócenie uwagi :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Panie Piotrze słuszna uwaga, za mało jest informacji o to by pytać o tak istotny dokument.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy i przydatny post :) sama mam zamiar się do Warszawy wyprowadzić i na pewno skorzystam z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słuszna uwaga, młodzie o tym nie wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie najtrudniejszym celem jest kawalerka do wynajęcia :) ale warto szukać

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami nie mamy głowy do tego aby szukać lub z drugiej strony wynajmować mieszkanie. Dlatego w moim przypadku zleciłam takie rzeczy dla http://kacprzyk-wyceny.pl/oferta/ gdzie mam pewność, że moja nieruchomość będzie obsłużona tak jak powinna.

    OdpowiedzUsuń
  10. W przyszłym miesiącu przeprowadzam się z rodziną do Warszawy, ponieważ w stolicy mój mąż dostał lepszą ofertę pracy. Dotychczas przez całe życie mieszkaliśmy w Krakowie w kawalerce, którą odziedziczyłam po mojej babci, tak więc musieliśmy niedawno po raz pierwszy zmierzyć się z poszukiwaniem mieszkania na własną rękę. Bardzo pomogła nam wówczas agencja wynajmu mieszkań z Warszawy, którą znalazł w internecie mój mąż. Mogliśmy liczyć tam na profesjonalne wsparcie pośredników, którym warszawski rynek nieruchomości jest doskonale znany.

    OdpowiedzUsuń
  11. Warszawa jest droga wiadomo, ale można poszukać ogłoszeń np. w serwisie https://osharenews.pl/baza-firm/ . To dla mnie nowość, ale z tego co widzę można tu znaleźć mieszkania w całkiem okazyjnej cenie i w sumie nie tylko mieszkania, portal dotyczy wynajmu przeróżnych nieruchomości, akcesoriów, maszyn etc. Zerknijcie sobie

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie bardzo znam rynek nieruchomości w stolicy, ale na pewno jest on jednym z największych w całym kraju. Ja jednak lubię bardzo kompleksowe rozwiązania i muszę powiedzieć, że oferta od https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdynia.html zdecydowanie bardzo mi się podoba. Tym bardziej, że jest możliwość zamieszkania w Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja przede wszystkim skupiłem się na tym, aby kupić swoje mieszkanie i udało mi się ten plan zrealizować. Dlatego wiem teraz jak bardzo ważna jest kwestia ubezpieczenia danej nieruchomości. Korzystając z kalkulatora https://cuk.pl/kalkulator-ubezpieczenia-mieszkania-i-domu jesteśmy w stanie bez najmniejszego problemu znaleźć sobie tanią polisę ubezpieczeniową.

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatny artykuł. Po wynajęciu mieszkania można dodać coś od siebie i postawić na ciekawą aranżację :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty